Co jest prawdą, a co mitem? Poradnik udanego biznesu.

Udało Ci się zgromadzić trochę oszczędności i chcesz wreszcie zacząć pracować na własny rachunek. Robisz rozeznanie w branży, a każdy zaopatruje Cię w jego zdaniem złote rady. Nie bądź jednak bezkrytyczny. Połowa z tych domorosłych porad na odniesienie sukcesu jest wyssana z palca, bądź o wiele wyolbrzymiona. Jeśli rad udzielają Ci osoby, które nie prowadzą własnego biznesu- podchodź do nich raczej sceptycznie. Powód jest bardzo prosty- skoro tak świetnie orientują się, jak zarobić pieniądze na własny rachunek, to czemu sami nie realizują własnych pomysłów? Jeśli natomiast słyszysz dobre rady od kolegów z branży, w której zamierzasz działać, bądź ostrożny. Część z nich może rzeczywiście być przydatna. Jednak spory odsetek wynika z zawiści. Nie licz na to, że komuś będzie zależało na twoim sukcesie tak jak tobie. Będziesz przecież alternatywą dla czyichś usług, dlatego też porady takie traktuj z rezerwą i staraj się raczej kierować własnym doświadczeniem i zdrowym rozsądkiem. Co jest więc prawdą, a co mitem jeśli chodzi o udany biznes? Przede wszystkim musisz pamiętać, że pieniądze same się nie pomnożą. Nie uda ci się, jeśli nie będziesz ciężko pracował i realizował skrupulatnie założonego planu. Bardzo łatwo ulec złudzeniu, że skoro posiadasz odpowiednie fundusze na założenie działalności, to masz sukces w kieszeni. Nic bardziej mylnego. Tylko odpowiednie nastawianie na konkretne wyniki przyniesie wymierne korzyści.

Niestety pieniądz nie robi pieniądza, jest tylko narzędziem ułatwiającym start. Po drugie zawsze stawiaj na uczciwość! Jeśli ktoś stara się wmówić ci, że z uczciwym podejściem nie zrobisz w biznesie kariery ten jest głupcem, albo nie chce, żeby ci się udało. Niestety takie są realia. Nieuczciwe podejście początkowo faktycznie może przynieść wysokie dochody, jednak jest to działanie krótkofalowe. Na dłuższą metę takie działania sprawią, że stracisz zaufanie i klientów. Kolejnym mitem jest stwierdzenie, że należy unikać zakładania biznesu tam, gdzie występuje duża konkurencja. Wprost przeciwnie to sygnał, że właśnie na tą gałąź jest zapotrzebowanie klientów. Zaproponuj po prostu coś, co będzie lepsze od produktu konkurencji i z dużym prawdopodobieństwem odniesiesz sukces. Pamiętaj również o odpowiedniej reklamie swojej firmy. Tylko uważaj, by nie wpaść we własne sidła- reklama zakrojona na szeroką skalę może przynieść zbyt wiele zamówień, którym w efekcie nie dasz rady podołać i wtedy klienci zaczną szukać kogoś innego, by zaspokoić swoje potrzeby zostawiając cię z pustą kasą. Przede wszystkim zaś- dobry pomysł to nie wszystko!

Napisz komentarz

Musisz się zalogować żeby skomentować.